Måndag

nu är det måndag och första dan i skolan sen höst lovet , vill ha det igen.. det börjar bli riktigt mörkt ute och snabbt! Så när man kommer ner till stallet så är det bara att kasta sig ut.

Igår glömde jag att skriva , förlåt för det men jag red lite dressyr och det gick väl sådär. Hon och Julie har fått i sig något så dom båda har haft jätte ont i magen så ville inte pressa henne för hårt. Och man märker verkligen att hon inte har blivit riden i dressyr så mycket den senaste tiden för hon spretar med huvudet och vill inte riktigt gå långt ner med huvudet. Men sista 10 min så gick hon jätte fint. och man märker verkligen när hon lossnar helt, för hon blir otroligt mjuk och frustar hela tiden typ...Jätte sött!

Idag så red jag ut med några i stallet och red först ut och skrittade inne i skogen och shit vad mörkt det var, var jätte rädd att vi skulle gå omkull. Och Heidi ville försöka gå först så hon gick och hoppade hela  tiden och sen när vi skulle ner för några backar så trodde hon att hon var en fältävlanshäst för hon hoppade ner för allting ;D
Sen travade jag och galopperade lite på grusvägen och hon gick jätte bra! var dock jätte pigg men det är man van med nu, hehe..  sen när jag ungefär har ridit klart så träffar jag tre killakompisar på vägen hem och dom fick rida lite på henne, som man säger ett gott skratt förlänger livet!




tre bilder från igår! // Maja


Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-08 @ 23:44:30
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Lisa Welin & Sofie Svensson

Vilken snyggt stall och anläggning ni verkar ha! vart står du ? :)

2010-11-22 @ 11:19:08
URL: http://equiline.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0