Jag ser det snöar!

Idag kom det sjukt mycket snö..tror inte att det är någon som har missat det. Hästarna tyckte inte så jätte mycket om att det var snöstorm ute så dom stod vid grinde och trängdes, hihi jätte söta var dom!

Idag red jag dressyr igen inne i ridhuset pågrund av vädret, skrittade ut en stund först och Heidi halkade vet inte hur många gånger. Hon är alltid lugnare när man rider inne i ridhuset vet inte varför kanske för att hon trivs bättre där inne, men det gick i alla fall jätte bra idag! jag började med att jobba henne med att hon ska vara raktställd och inte gå in med rumpan , hon tycker det är jätte jobbigt så hon segare lite så man måste vara på henne så att hon inte stannar, lite ovant för med Heidi så måste man alltid broma henne så att det inte går för fort. I galoppen så gick hon jätte bra första varvet men i vänster så har hon svårare och fatta och att behålla galoppen men det går bara frammåt nu! sen jobbade jag med att lägga ner henne på volter och på slutet sjobbade hon jätte bra under sig och gick i en bra form kunde då dock gå i lite lägre form för att jobba med musklerna mer men det kommer sen. Elsa red henne i 20 minuter sen i lite trav och skritt och det gick också jätte bra. Det är lite roligt att hon blir som en trög ridskole häst när elsa ska rida, hon blir jätte seg typ ;D
sen måste jag köpa nya stigbyglar till dressyr sadel för dom som jag har nu glider man runt i och det stör verkligen när man rider.
Så en liten fråga till er : vad har ni för stigbyglar?

Heidi och Julie i stallgången!

sötaste ponnyn i världen! // Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0