Förlåt!

förlåt för en sån dålig uppdatering från både mig och sandra det har varit så mycket med skolan och prov, hästarna fick ont i magen och Heidi gjorde illa sig igen. Men nu ska det bli ändring på det och vi lovar att börja uppdatera mycket bättre! :)

Heidi har inte gått på snart en vecka och man börjar känna att den olydiga ponnyn kommer tillbaka! Hon har så mycket energi och eftersom hon inte får gå så blir hon som en riktig envis ponny, fortfarande jätte söt men otrolig jobbig just nu. Hon håller på och springer ut ur boxen och sen när man ska tränsa så lämnar man henne i en liten stund så drar hon in i boxen igen..suck
Men nu tänkte jag berätta varför hon står och inte igår jo det är så att i onsdags så fick hon ett sår på kotan på benet. vi har ingen aning om hur hon har fått det men det ser ut som ett skrapsår som man fick när man är liten. min teori är att hon har bockat och skrapat upp benet mot ett träd som står i mitten av hagen. Varje gång som Heidi har gjort illa sig så svullnar hon upp ganska mycket i benet, andra och tredje dagen är värst men sen går det stegvist ner. Svullnaden är nästan helt nere och jag har börjat skritta barbacka på henne och innan så gick jag varje dag i ca 40 min. Såret måste tvättas varje dag och först så gjorde vi det nere i stallet men vi var tvunga att bremsa henne varje gång för att hon inte skulle göra illa oss eller sig själv men nu igår så testade vi att gå upp till spolspiltan och visst hon har fortfarande tedenserna att försöka springa iväg och så men idag tyckte jag att det gick mycket bättre!

// Maja


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Söt! :)

2010-11-23 @ 19:57:43
URL: http://equiline.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0