Farlig ridtur

åh blir fett sur på mig själv, är så dum att jag trycker ner tillbaka knappen så hela texten försvinner och så nu är man tvungen att skriva om allting!

Idag är absolut inte min tur dag!!
Det började med när jag och Sandra skulle rida ut så hade vi ridit en stund och vi kom till ett stort dike fyllt med vatten, och eftersom Heidi verkligen hatar vatten så kan alla gissa hur det gick! Jo det gick inte alls hon stod alldels blixstilla och Julie ville inte heller gå över, suck säger jag bara. Så vi letade efter ett annat ställe coh gå över och då gick båda hästarna över hur lätt som helst, ibland undrar man hur hästar tänker. Sen när vi hade en liten stund till så kom vi fram till en liten bäck och ingen av hästarna ville gå över nu igen heller! Heidi drog rätt upp bland skogen och jag trodde at jag skulle flyga av eller fastna i ett träd ( jag och min vanliga otur). hon stannade helt plötsligt och jag såg att hon hade fastnat i ett träd, lilla ponnyn! Jag har ingen aning om hur hon lyckades men vilken panik jag fick. Jag trodde att hon skulle få panik och slänga sig bakåt eller något hemskt men hon stod och hals sov nästan xD Jag skrek på sandra men hon jobbade med att få Julie över bäcken. Så jag fick hoppa av och vrida loss trädet, tur så var det bara ett litet träd och jag är ju så stark också ;) Men sen gick allt bra vi travade och galopperade på en stig som är jätte lång det tar kanske 5 min att komma från ena endan till den andra. Hon var verkligen jätte fin i galoppen, mamma hade klättrat henne dan innan och man märkte att hon hade jobbat mycket med ryggen. så allt gick jätte bra tills vi skulle ta sista galoppen hem och då sprang Heidi jätte nära en gran så jag fick granris och snö rätt in i ögonen och jag kunde inte se något! Heidi galopperade snabbare och snabbare och jag kunde inte se och så skrek man till sandra att man var blind! hihi men det gick faktis bra sandra fick tag i mig och Heidi blev lugn igen. Sen på hem vägen så ville inte Heidi skritta utan hon små travade hela vägen hem! Tror nog att hon blev extra pigg av att det var så kallt. Åh jag älskar bara snön det är så härligt att rida nu, man sätter på sig massor av vinter kläder och rider bara rätt ut i skogen och sen galoppera så att ögonen tårars av vinden är så härligt! Såna här stunder är man verkligen glad av att man har en häst.



älskade ponny!
p.s jag måste verkligen ta lite några nya vinter bilder snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0