Ibland så undrar man hur hästar tänker egentligen

ja nu har man kommit hem från stallet.... jag låg och sov så skönt i morse men sen kom mamma in i mitt rum vid halv tio och sa att Julie och Heidi hade bråkat och att båda var skadade... -.-
så vi åkte ner och Heidi var inte så skadad hon hade bara ett skrubbsår på bakbenet men Julie hade fått lite mer sår.. dom hade tydligen börjat bråka när dom hade blivit ut släppta och eftersom sessan inte hade kommit ut ännu så bråkade dom om vem som var högst. Julie och Heidi är lika höga i rang så ingen vek sig så några tjejer från stallet fick typ kasta snöbollar på dom för att dom sulle sluta bråka. Men nu är hon i alla fall ompysslad och omplåstad hon får nu stå i en annan hage och sen får vi dela av hagen för hon får inte gå med julie eller sessan längre, ialla fall tills i sommar när dom kan få gå på gräshage. Men både Hiedi och Julie skakade och var svettiga när dom hade kommit in men nu mår dom bra. Jag  skulle ha hoppat idag men det får vi ju se hur det blir med det, jag ska ner senare idag för att se hur hon mår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0